Poradnik pozycjonowania stron w celu osiągnięcia sukcesu pod względem SEOOptymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO) to delikatna sztuka balansowania. Jeśli zrobisz to dobrze, Twoja witryna zajmie wysoką pozycję w wyszukiwarkach. Jeśli zrobisz to źle, staniesz się niewidoczny dla potencjalnych odwiedzających. Ponieważ Google wciąż wprowadza nowe algorytmy rankingowe, firmy muszą odpowiednio aktualizować swoje strategie SEO.

Niezależnie od tego, czy masz statyczną stronę internetową, czy sklep internetowy, istnieją pewne elementy witryny, które nieuchronnie wpływają na jej pozycję w rankingu SEO. W tym wpisie na blogu omówimy znaczenie struktury witryny, tytułów stron, opisów meta, obrazów i linków do innych witryn w kontekście najlepszych praktyk SEO. Te 5 wskazówek pomoże Ci rozpocząć drogę do optymalnej widoczności Twojej witryny w wyszukiwarkach.

Używaj odpowiednich i bogatych w słowa kluczowe tytułów stron

Jak już wspomnieliśmy, wyszukiwarki nie zwracają uwagi na tytuły stron. Jednak optymalizując swoje strony pod kątem SERP-ów, musisz wybrać tytuły, które są zarówno trafne, jak i bogate w słowa kluczowe. W większości przypadków w tytule można zawrzeć podstawowe słowo kluczowe. Ułatwia to wyszukiwarkom zrozumienie głównej idei strony i stwierdzenie, czy jest ona powiązana z wyszukiwanym słowem kluczowym. Wybierając tytuł, który zawiera główne słowo kluczowe lub temat, ułatwiasz wyszukiwarkom zrozumienie, o czym jest Twoja strona. Może to spowodować, że więcej użytkowników kliknie na Twój link w SERP-ach.

Co więc zrobić, jeśli Twój tytuł jest zbyt długi, aby zawrzeć w nim słowo kluczowe?

  • Skróć tytuł. Jeśli Twój tytuł jest zbyt długi, spróbuj go skrócić, nie tracąc przy tym na znaczeniu dla tematu. - Używaj myślników i innych znaków interpunkcyjnych. Jeśli Twój tytuł jest zbyt długi i nie mieści się w polu adresu URL strony, użyj myślników i innych znaków interpunkcyjnych, aby go skrócić.
  • Stosuj rozszerzenia tytułu strony. Niektóre systemy CMS pozwalają na rozszerzenie tytułu strony o metadane, które mogą pomóc w podniesieniu pozycji strony w wynikach wyszukiwania.

    Ulepsz strukturę swojej strony, aby odnieść sukces w SEO

Jeśli chcesz osiągnąć wysoką pozycję w wyszukiwarkach, bardzo ważne jest posiadanie dobrze zorganizowanej struktury witryny. Podejście do strukturyzacji treści typu "góra-dół" pomoże wyszukiwarkom, takim jak Google, sprawniej indeksować strony. Ułatwia to również użytkownikom poruszanie się po witrynie, co może zwiększyć zaangażowanie i ogólny ruch na stronie. Jeśli chcesz, aby Twoja witryna poważnie zyskała na znaczeniu w dziale jakim jest skuteczne pozycjonowanie, ważne jest, aby przyjąć strukturę strony typu top-down. Oznacza to, że najważniejsze i najbardziej wartościowe treści w witrynie powinny znajdować się na samej górze. Nie oznacza to, że należy zakopać treści na stronie głównej. Oznacza to jednak, że najważniejsza treść powinna znajdować się na samej górze każdej strony witryny.